Hariduse ideaalmaastik
http://www.epl.ee/artikkel/449267
Marju Lauristin
"Homne haritlane, spetsialist, oskustööline on osake ülemaailmsest kõrgtehnoloogilisest riskiühiskonnast ka siis, kui ta vanemad pole saanud jalagagi kaugemale Võrust või Sillamäelt. Ta peab vabalt valdama infoühiskonna võimalusi, olema valmis muutma oma tööd ja elukohta, lennult kasutama uusi tehnoloogiaid, loovalt ühendama erinevate valdkondade teadmisi. Eestis kasvanud ja haritud noor peab oma teadmiste ja oskustega edukalt konkureerima Euroopa, Ameerika või Hiina turul."
Me elame aina kiiremini arenevas infoajastus, mistõttu on vaja luua ka vajalikud tingimused, et selles hakkama saada. Paar aastat tagasi võis tunduda e-haridussüsteem mingisuguse tulevikuloona, kuid see tulevik hakkab juba kätte jõudma. Hariduse arenguks on kindlasti vaja rakendada elektroonilisi meetmeid. Praegune E-Kool on siiski veel lapsekingades, kuid mõne aasta pärast on see loodetavasti arenenud üleriigiliseks liitsüsteemiks, mis hõlmab endas kõiki haridusasutusi.
"Et uusi võimalusi ja lahendusi näha, peab omama selgeid alusteadmisi looduse, ühiskonna, kultuuri toimimise kohta ja ülihead info otsimise ja kasutamise oskust."
Nii ta tõesti on, et infoühiskonnas ellu jääda on vaja katkestamatult tarbida informatsiooni, seda otsida ja ära kasutada. Teadmistes peitub jõud ning teadmised on meile nüüd vägagi kättesaadavad üle interneti. Kuid Eestil on veel pikk tee minna. Just hiljuti lugesin artiklit ühest uuringust, mille tulemusena saadi teada, et Eesti õpilaste arvutikasutamisoskused on häirivalt madalad. Tuleks hakata nüüd paralleelselt tegelema õpilaste kurssiviimisega arvutikasutuse vallas ning e-keskkonnas olevate õppevõimalustega.